PrinsesseTonePus

Dramatisk helg – på landsbasis #1

Posted on: 03/10/2010

Herlighet for en dramatikk det har vært i nyhetsbildet denne helgen. Ulykker, bil-drap, brannstiftelse, kidnapping, skuddveksling, eksplosjon og all verdens. Alt på en helg – i «bitte lille» Norge. I dette innlegget tar jeg for med di tre første punktene.

Jeg pleier aldri å ta opp sånn «avis-nyheter» her, men nå følte jeg det var på tide – dette er jo sprøtt. Dere som ønsker å lese nærmere på sakene – legger jeg ut link til. Kommer bare til å skrive hendelsene i ett sammendrag utifra hva jeg selv har lest.

* Klokken 16 Lørdags ettermiddag var det en grusom dødsulykke på ett industriområde på Stoa, utenfor Arendal. Venner av di to omkomne guttene, en 23 åring fra Arendal og en 28 åring fra Grimstad, så dem dø i bilkrasj. Bilen skal ha hatt veldig stor fart, fått skrens og smadret inn i en murvegg. Det skal ikke ha vært andre biler innvolvert i ulykken. Politi, brannvesen – samt flere ambulanser kom rask til stedet.

* I Kongsvinger, Lørdag, ble 46 år gamle Lise-May Varild kjørt ned og drept. Offerets bil stod på tomgang mens hun skulle ta ut penger fra en minibank i Kongsvinger sentrum, mens en 24 år gammel mann stjal bilen hennes. I ett forsøk på å hindre tyveriet, endte trebarnsmoren på panseret. I en sving ble kvinnen kastet av, å ble bringt til sykehus – men livet var ikke å redde. Den siktede var lenge på frifot, men ble pågrepet, Søndag, 22 timer etter bildrapet. Siktede ønsker ikke å forklare seg i saken. Politiet utelukker ikke at siktede kan ha fått flukthjelp. Venner av den drepte deler sorgen på ulykkestedet.

* Av tre påsatte branner i Oslo natt til Søndag, var blandt annet en barnehage. Heldigvis var det ingen omfattende brann, å ingen kom til skade.

Forsettelse følger i senere innlegg.

Sjekk også ut Alt du har, kan være borte i morgen – tør du tenke tanken?

3 kommentar to "Dramatisk helg – på landsbasis #1"

«Politiet ønsket å avhøre den siktede i kveld, men han vil ikke la seg avhøre før tidligst i morgen.

– Min klient er for sliten og preget av situasjonen han er i, til at han ønsker å la seg avhøre av politiet nå, sier Jørn Mejdell Jakobsen til VG Nett.»

Hva? Hva faen!? Forbryteren var for sliten til å bli avhørt? Takk, Herre Gud, for at jeg emigrerte til USA hvor de ler seg i filler over å høre noe sånt. Dere er jo spenna gærne der i gamlelandet. Hvordan kan det ha seg at en mistenkt bestemmer når han vil avhøres? Hva med bevis som kan forspilles simpelthen ved at det går ytterligere tid mellom forbrytelsen og avhøret? Hva i helvete er det som foregår i Norge at dere tillater en mistenkt i et drapstilfelle å bestemme tempoet i oppklaringen av en forbrytelse? Faen, dere har jaggu gått klin kokos, jeg tror nesten ikke det jeg leser!

Spurte de den helvetes jævelen om hva han vil ha til frokost også, to egg eller tre, speilegg eller eggerøre? Nå får dere faen meg skjerpe dere der i Norge. Jeg står som lamslått etter å ha lest det her. Jeg har aldri hørt på maken til idioti og kommer nok til å underholde vennene mine med denne historien neste gang jeg er i selskap. Jeg er sikker på at de vil kalle meg løgner, for sånn snillisme og dumhet er ufattelig. Nei, de helvetes utlendingsjævlene dere drasser inn kommer til å ete dere levende, politisk korrekte dumminger som dere er.

Da kom jeginn på bloggen din via bloggtrafikk ;) leser den jo hver dag nesten ;D men morsomt og se den via BT også :D

La oss ikke miste fokus,selv om mamman og flere står fram og prøver å framstille morderen som offeret.En må ta ansvar for egne handlinger og ikke alltid skylde på staten og andre.Før i tiden var det foreldrene som oppdro barna og ikke som idag når de begynner i barnehage før de er fyllt 1år og med foreldre som krever at SFO,skole,idrettslag og til slutt Nav og staten skal ta ansvaret.

Legg igjen en kommentar

Tone, 21, Sørlandet.
KONKURRANSE-BLOGGEN
bloglovin
Har jeg vunnet, eller lurer du på noe?
Kontakt; Tonelove_89@hotmail.com

Er du nysgjerrig på resten av livet mitt?
(Klikk på bildet.)
Image and video hosting by TinyPic

Lesernes favoritt – topp 3;

Kategorier

Arkiver

Besøkende;

  • 40,582
