PrinsesseTonePus

Jeg savner deg, spesielt i dag!

Posted on: 12/01/2010

«Bestepappa», min farfar var verdens best mann. Altså bestepappa, det har jeg kalt han siden jeg begynte å snakke. Nektet å si alle andre navn, bare hans. Han døde av kreft for mange år siden, i 2002, når jeg var tolv om jeg ikke husker feil. 

Er det rart jeg ble hans største fan når jeg alltid fikk gjøre som jeg ønsket? (På bilde er jeg på besøk hos mine besteforeldre i Arendal. Jeg er rett rundt ett år. Bestepappa kjøpte favoritt bamsen min. Ville bare ha den. Igjennom mine tre første leveår hadde jeg åtte rosa og en blå bamse som på bilde.) Sær heter det.

 Grunnen til at jeg tenker spesielt på han i dag er fordi 12.Januar var hans bursdag. Denne er spesiel, han ville blitt 75år. Vi var utrolig knyttet til hverandre, han tullet og tøyset alltid. På tolv år har jeg kun fått tilsnakk en gang som jeg kan huske, når jeg tisset på hushjørnet til naboen!

 Jeg var første barnebarnet, å hans lille jente. Min farmor har fortalt at han var mer glad i meg enn hans egne barn. Vi hadde ett spesielt bånd, jeg var en av di siste han snakket om. Siste tingen han ga bort, ga han til meg.

Han er nok grunnen til at jeg elsker Disney-filmer. Bestepappa brukte mye av tiden sin på å spille inn videofilmer til meg. (Velkommen til 90-tallet.) Når jeg var hjemme hos mamma fikk jeg alltid søte kort i posten. Han fant alltid ett som passet til alderen min, å skreiv noe morsomt om bildet. Alt fra at jeg var ei finere prinsesse enn henne på kortet, til kort med bilde av dyr.

Dette er om ett kort jeg fikk, med en blekksprut på. (Jeg var veldig glad i Spice Girls og Backstreetboys, noe han tullet med å kalte Backstreetboys for Spice Boys.) Teksten var;

«3/6-98. Hei lille store jenta vår. Sender deg en liten blekkspruthilsen. Den blekkspruten var ikke pen. Jeg syns han ligner litt på di i Spice Boys. Ha det fint. Vi ser deg snart. Bestemamma og Bestepappa.»

Jeg savner deg! Jeg tror du kommer til å passe på meg selvom du ikke lenger er her. Du og jeg <3 Elsker deg «Bestepappa» ..

Alt jeg skulle ordne og ringe rundt til i dag, gikk i vasken. Alt var stengt, tar det i morgen. Var oppe hos Bjørn, å skulle ta med meg Bell på tur, men han skulle avgårde. Bommet en røyk, å gikk hjem. Gå tur med Bell senere. Beste hunden.

Ettermiddagens vits

Hvem er den mest populære mannen på en nudiststrand?

Han som klarer å bære to kopper kaffe og et dusin smultringer på en gang….

Legg igjen en kommentar

Tone, 21, Sørlandet.
KONKURRANSE-BLOGGEN
bloglovin
Har jeg vunnet, eller lurer du på noe?
Kontakt; Tonelove_89@hotmail.com

Er du nysgjerrig på resten av livet mitt?
(Klikk på bildet.)
Image and video hosting by TinyPic

Kategorier

Arkiv

Besøkende;

  • 40,606
