PrinsesseTonePus

MR-scan av hodet, Charlotte, Elina, bostøtte..

Posted on: 13/03/2010

Torsdag, 11. Mars 2010

Våknet litt tidlig, men lå i senga å våknet en god stund, før jeg hoppet i dusjen rundt 10:30. Hadde mottat ett brev fra Nav, med avslag på rehabsøknaden grunnet manglende legeerklæring. Men okei, jeg ordner jo det neste uke.

Tok 11:19-bussen til byen. Var der ca. 11:45, å gikk bort til Røntgensenteret. Var utrolig nervøs denne gangen, selvom jeg har vært der før. Jeg har noe på hjernen, som er helt ufarlig, hvis ikke det vokser. Å i det siste har jeg begynt å ha så vondt i hodet igjen, som jeg hadde når legene fant ut av det. Betalte, å satt meg på venterommet. Her er jeg nervøs og litt engstelig ;

Hadde time kl. 12, å ikke lenge etter ble jeg kalt inn til ett rom. Der måtte jeg tømme lommene, ta av hårstrikk grunnet metall. Ta av klokke om jeg hadde det, osv. Det er jeg vant til, og kjent med. Så fortalte han at jeg måtte ta av meg bh-en. Haha, å jeg tenkte bare; «Hell no!!» Jeg er kjent med at det er metall i mange bher, så denne Mars-dagen gikk jeg med bikinitopp ; ) Så my ass, han kunne bare drømme videre,  jeg tok ikke av meg noe.

Når jeg fikk lagt meg inn i MR-maskinen, måtte jeg ha intravenøst. Han skulle stikke med en annen nål, siden årene mine var så små. (Aldri hørt før.) Måtte hente en «babynål», sa han. Å jeg utbryter; «Åh! Det passer bra til meg!» Haha, tss. Når han hadde stukket hull på hånda mi, begynte maskinen.

Halvveis i prosessen, kom jeg på at jeg hadde glemt å ta ut piercingen av nippelen, men da var det for sent. Fikk sprøytet inn intravenøst, å lå i maskinen noen minutter til, så… Ferdig. Å kunne gå på rom nr.1, for å gjøre meg klar til å stikke videre. Nr.1, er for VIP’s, som meg selv : ) <3

Klokken var blitt 12:30, jeg gikk ned til Rutebilstasjonen. Koste meg på trappa, i den deilige sola og ventet på Charlotte. Hun kom ca. 13. Også må jeg bare si at jeg er lei lei lei av tiggerene i byen vår, Kristiansand. Di går rundt med merketøy, å tigger fordi di er «sultne.» My ass! Da gir jeg heller penger til noen uten tøy.

Charlotte og jeg koste oss bare. Snakket og tullet, nøyt sola. Var lenge siden sist. Siden min bursdag, 15. Januar. Ca. to måneder siden vi hadde sett hverandre. Vi ble sultne, å bestilte meny på Oscar’s. Mmm <3

Klokken ble 14:40, å vi tok bussen hjemover til meg. Charlotte ble med meg. Vi møtte kusine Elina på bussen. Som jeg hadde en alt for detaljert samtale med, åpenlyst og høylytt på bussen, som vanlig. Charlotte blir litt flau av sånn, men hun er vant til det. Vi i familien må jo dele detaljer ; ) Hahaha.. Om slanger ned i magesekken, raping, grining, gastrolab-prøver osv.

Charlotte og jeg var hjemme ca. 15:30, vi bare snakket og slappet av. To jenter med mensen i en sofa, som ikke er fra Ikea x) 20:10 gikk Charlotte for å rekke bussen hjem. Jeg så på Lurt av Karlsen, råbra forsatt!!

Når jeg hadde lagt meg den kvelden, sjekket jeg bankkontoen på nettet. Jeg hadde fått innvilget bostøtte fra kommunen, topp! 2683 kroner, det er mer enn ingenting. Veldig glad for det, men forsatt ikke nok til neste månedes husleie : ( Å så var det natta for meg, igjen..

Cyanide and Happiness

<3

Legg igjen en kommentar

Tone, 21, Sørlandet.
KONKURRANSE-BLOGGEN
bloglovin
Har jeg vunnet, eller lurer du på noe?
Kontakt; Tonelove_89@hotmail.com

Er du nysgjerrig på resten av livet mitt?
(Klikk på bildet.)
Image and video hosting by TinyPic

Kategorier

Arkiver

Besøkende;

  • 36,941
Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

